* PSO z fizyki.

Nauczanie fizyki odbywa się zgodnie z programem edukacyjnym „Program nauczania fizyki w szkole podstawowej. Spotkania z fizyką”autorstwa Grażyny Francuz-Ornat, Teresy Kulawik, zgodnego z obowiązującą podstawą programową.

  1. Program realizowany jest podczas 4 godzin w całym cyklu kształcenia, tj. po 2 godziny tygodniowo w klasie siódmej i ósmej.
  2. Przedmiotowy system oceniania z fizyki ma na celu:
    • kształtowanie postaw i zachowań pożądanych społecznie i posługiwanie się nimi we własnych działaniach,
    • przekazywanie uczniowi informacji o jego osiągnięciach edukacyjnych pomagających w uczeniu się, poprzez wskazanie, co uczeń robi dobrze, co i jak wymaga poprawy oraz jak powinien dalej się uczyć,
    • motywowanie ucznia do dalszej pracy,
    • pomoc uczniowi w samodzielnym planowaniu swojego rozwoju,
    • dostarczenie rodzicom (opiekunom prawnym), także nauczycielom i dyrektorowi szkoły informacji o efektywności procesu nauczania i uczenia się, wkładzie pracy uczniów nad własnym rozwojem oraz o postępach uczniów w nauce,
       3. Ocenianiu podlegają osiągnięcia edukacyjne uczniów w następujących obszarach:
      • wiedza i jej stosowanie w praktyce,
      • kształcone umiejętności oraz aktywność,
      • zaangażowanie w praktyce.
       4. Ocenianie osiągnięć edukacyjnych uczniów ma służyć monitorowaniu pracy ucznia,
           rozpoznawaniu poziomu umiejętności i postępów w opanowaniu przez ucznia wiadomości z
           dziedziny fizyki w stosunku do wymagań edukacyjnych wynikających z podstawy programowej
           i realizowanego programu nauczania oraz formułowaniu oceny.

       5. Wymagania edukacyjne dostosowuje się do indywidualnych potrzeb rozwojowych i
            edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych ucznia:
      • posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego,
      • posiadającego orzeczenie o potrzebie indywidualnego nauczania,
      • posiadającego opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym specjalistycznej, specyficznych trudnościach w uczeniu się,
      • objętego pomocą psychologiczno-pedagogiczną w szkole na podstawie rozpoznania indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz indywidualnych możliwości psychofizycznych ucznia dokonanego przez nauczycieli i specjalistów.