* PSO z fizyki.
Nauczanie fizyki odbywa się zgodnie z programem edukacyjnym „Program nauczania fizyki w szkole podstawowej. Spotkania z fizyką”autorstwa Grażyny Francuz-Ornat, Teresy Kulawik, zgodnego z obowiązującą podstawą programową.
- Program realizowany jest podczas 4 godzin w całym cyklu kształcenia, tj. po 2 godziny tygodniowo w klasie siódmej i ósmej.
- Przedmiotowy system oceniania z fizyki ma na celu:
- kształtowanie postaw i zachowań pożądanych społecznie i posługiwanie się nimi we własnych działaniach,
- przekazywanie uczniowi informacji o jego osiągnięciach edukacyjnych pomagających w uczeniu się, poprzez wskazanie, co uczeń robi dobrze, co i jak wymaga poprawy oraz jak powinien dalej się uczyć,
- motywowanie ucznia do dalszej pracy,
- pomoc uczniowi w samodzielnym planowaniu swojego rozwoju,
- dostarczenie rodzicom (opiekunom prawnym), także nauczycielom i dyrektorowi szkoły informacji o efektywności procesu nauczania i uczenia się, wkładzie pracy uczniów nad własnym rozwojem oraz o postępach uczniów w nauce,
- wiedza i jej stosowanie w praktyce,
- kształcone umiejętności oraz aktywność,
- zaangażowanie w praktyce.
rozpoznawaniu poziomu umiejętności i postępów w opanowaniu
przez ucznia wiadomości z
dziedziny fizyki w stosunku do wymagań
edukacyjnych wynikających z podstawy programowej
i realizowanego
programu nauczania oraz formułowaniu oceny.
5. Wymagania edukacyjne dostosowuje się do indywidualnych potrzeb
rozwojowych i
edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych ucznia:
- posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego,
- posiadającego orzeczenie o potrzebie indywidualnego nauczania,
- posiadającego opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym specjalistycznej, specyficznych trudnościach w uczeniu się,
- objętego pomocą psychologiczno-pedagogiczną w szkole na podstawie rozpoznania indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz indywidualnych możliwości psychofizycznych ucznia dokonanego przez nauczycieli i specjalistów.