* Przedmiotowy system oceniania.
Przedmiotowe Zasady Oceniania zostały opracowane na podstawie:
- Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków
i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów w szkołach oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych; - Programu nauczania techniki,
- Podstawy programowej kształcenia ogólnego z techniki na poziomie szkoły podstawowej.
- Wewnątrzszkolnych Zasad Oceniania;
- Statutu Szkoły.
Cele oceniania:
- Poinformowanie ucznia o poziomie jego osiągnięć edukacyjnych.
- Pomoc uczniowi w planowaniu swojego rozwoju.
- Motywowanie ucznia do dalszej pracy.
- Dostarczanie rodzicom i nauczycielom informacji o postępach, trudnościach
i uzdolnieniach ucznia. - Porównanie wiedzy i umiejętności ucznia z wymaganiami edukacyjnymi, zawartymi w podstawie programowej.
- Dokonanie klasyfikacji ucznia i sprawdzenie jego stopnia przygotowania do dalszego etapu kształcenia.
Ocenianie bieżące z zajęć edukacyjnych ma na celu monitorowanie pracy ucznia oraz przekazywanie uczniowi informacji o jego osiągnięciach edukacyjnych pomagających w uczeniu się poprzez wskazanie, co uczeń robi dobrze, co i jak wymaga poprawy oraz jak powinien dalej się uczyć.
I. Obszary i formy aktywności uczniów podlegające ocenianiu:
Obszary:
- wiedza i umiejętności oraz wykorzystywanie własnych możliwości;
- wiadomości i umiejętności ucznia wynikające z podstawy programowej nauczania techniki;
- zaangażowanie ucznia w realizację powierzonych zadań;
- aktywność i systematyczność.
Formy aktywności:
1. Praca na lekcji:
- ćwiczenia praktyczne, prace wytwórcze;
- odpowiedzi ustne (znajomość danych zagadnień, posługiwanie się terminami i pojęciami technicznymi);
- prezentowanie samodzielnie opracowanych zagadnień;
- aktywność, systematyczność oraz jakość pracy;
- współpraca w grupie;
- stosowanie zasad bezpieczeństwa i właściwej organizacji pracy oraz higieny na stanowisku.
- Kartkówki.
- Prace domowe.
- Prace podejmowane z własnej inicjatywy np.: referaty, prezentacje, plansze poglądowe itp.
- Prace długoterminowe.
- Wykonane prace dodatkowe.
- Udział w konkursach.
II. Kryteria oceny poszczególnych form aktywności:
Formy aktywności |
Kryteria oceny |
ćwiczenia praktyczne, prace wytwórcze |
Przy ocenianiu brane będą pod uwagę:
|
kartkówki, praca domowa |
Przy ocenie brane będą pod uwagę:
|
prace długoterminowe | Przy ocenianiu brane będą pod uwagę:
|
praca w grupie | Przy ocenianiu brane będą pod uwagę:
|
udział w konkursach |
Przy ocenianiu brane będą pod uwagę: - udział i wysokie wyniki w konkursach technicznych i pokrewnych (np. bezpieczeństwa ruchu drogowego, wiedzy pożarniczej) |
prace dodatkowe |
Przy ocenianiu brane będą pod uwagę:
|