* Scenariusz, czyli plan pracy.

 

Zanim zaczniesz tworzyć prezentację na komputerze, przygotuj sobie jej krótki projekt. 

W takim scenariuszu należy zamieścić:

  • tytuł prezentacji;
  • informacje, jakie chcemy przekazać;
  • źródła, z których zamierzasz korzystać, 
  • informację o ilustracjach, zdjęciach itp.;

 

 Przygotowując prezentację, pamiętaj o tym, aby:

  • jej temat był krótki i jasny,
  • we wstępie podać krótką informację, czego prezentacja dotyczy,
  • treść prezentacji była przejrzysta, złożona z prostych, krótkich zdań,
  • język i użyte przykłady dostosowane do poziomu słuchaczy,
  • ilustracje, wykresy, rysunki były czytelne i zrozumiałe dla odbiorców,
  • efekty wizualne ( tło, elementy graficzne, animacje ) nie stały się ważniejsze od tekstu,
  • nie używać zbyt głośnych dźwięków (podkładu muzycznego) gdyż mogą zagłuszyć prowadzącego pokaż 
 
 Uwaga
Jeżeli korzystasz z jakichkolwiek materiałów będących własnością innych, należy podać źródła tych materiałów oraz imiona i nazwiska ich autorów. Sprawdź czy nie musisz uzyskać zgody autorów na wykorzystanie ich tekstów, zdjęć itp.